Saker jag ogillar

måndag, april 17, 2006

Folk som alltid har "något planerat"

Upptagna människor. Det är något jag har svårt för. Min teori är att de gör sig så upptagna bara för att verka intressanta. För nog är det med lite självgodhet och stolthet de säger saker i stil med "den här veckan ser väldigt tight ut, jag kanske har en lucka på torsdag men då ville (insert random name here, oftast ett coolt smeknamn som bara upptagna människor har, låt oss kalla honom Fabbe) dra till Stockholm för att titta in den nya klubben, han står nämligen på gästlistan". Upptagna, intressanta människor umgås givetvis mest med andra upptagna människor (det är så de blir så upptagna, plus att de ofta har en väldigt "inne" hobby, typ break dance) och de står på gästlistor samt är snygga. Dessutom är de misstänkt solbrända. Pradoxen är att de, trots sin upptagenhet, alltid har tid att blogga om all sin upptagna tid. Så att alla vi normala människor med mer tid kan ödsla den på att läsa om vad upptagna människor gör hela dagarna.
Jag tycker inte om det.

Förutom när jag själv är upptagen, då är det inte så farligt.