Saker jag ogillar

måndag, april 17, 2006

Folk som är i vägen


Säg att ni håller med? Visst är det så man känner sig, blockad? De finns överallt och kan liknas lite vid den nu, efter en viss prästs klavertramp, så berömda cancersvulsten på mänsklighetens kropp. Dessa sirapssega, sengående, isberg som varken ser, hör eller om de skulle se eller höra, bryr sig om att en något snabbare individ vill fram i omkörningsfilen. De finns överallt. I trafiken, i snabbköpet, på trottoarer, cykelbanan, rulltrappan och lite varstans där det samlas folk i flock. De går ofta flera i bredd samt är högljudda. Att de är högljudda kan bero på att de av allt att dömma är nästintill döva.

I den här kategorin vill jag även räkna in de som tar en evinnerligt lång tid på sig i kassan på ICA, när de tar ut pengar från bankomaten (eller, och det här irriterar mig riktigt mycket, först tar ut ett kontoutdrag för att sen föra in kortet igen för att ta ut pengar!), fumlar med kort/sedlar när de ska på bussen (vilket givetvis alltid är fallet när man råkar ha väldigt bråttom någonstans men vi ska inte gå in på Murphys lag, då är jag fast ett tag) eller står och diskuterar vilken skruv de ska välja i en mindre evighet vid informationsdisken på Clas-Ohlsson.

Min uppmaning till världens människor: för all del, gör det ni gör men snälla, gör det snabbare!