Saker jag ogillar

tisdag, april 18, 2006

Restless legs

Restless legs. Vet du inte vad det är så är du lyckligt lottad. Det är nämligen inte vidare kul alls. Det kan beskrivas om obehagskänslor i benen. De kommer oftast när jag sitter still eller har gått och lagt mig. Det kittlar i benen så att jag inte kan hålla dem still utan måste "rycka till" för att det ska försvinna vilket det gör i ungefär 10 sekunder innan det återkommer. Dessutom är det nog lite psykiskt betingat för jag har märkt att det är vanligare när jag sover med någon annan eller till och med att det ibland kommer när jag tänker tankar så som "bara jag inte får mina restless legs nu". När det inträffar kan det lindras (försvinna med lite tur) om jag går upp och rör på mig, till exempel springer upp och ner för en trappa ett par gånger. Mer information finns här www.restlesslegs.nu.

Nu kanske det inte är så svårt att lista ut att det är något jag ogillar å det grövsta. Vansinnigt frustrerande är det. Så har ni något knep är ni mer än välkomna att dela er kunskap med mig.

Gud vilket tråkigt inlägg det här var, jag lovar att bättra mig.