Saker jag ogillar

måndag, augusti 07, 2006

En trotjänare har gått i graven


Min tappre trotjänare, Sagem My-X6, har idag lämnat mig i stor sorg och saknad. Han har varit en trogen vän, en klippa att luta sig mot i svåra stunder då en taxi hem var enda lösningen. Han har aldrig klagat på mig eller blivit sur trots att jag behandlat honom under all värdighet. Hur många gånger har han inte legat där på marken i tusen bitar bara för att ge mig ett glatt leende när jag åter monterat ihop stackaren. Hans dopp i diverse vätskor har endast gjort honom aningen tjurig en kort stund vartefter han återigen stått vid min sida, redo för nya äventyr.

Han har alltid varit lite speciell min Sagem. Många skrattade, kallade honom för "tegelsten" och undrade hur jag kunde välja en sådan okänd mobil när storheter som Goliat-Nokia och Sony-Ericsson fanns att tillgå. Jag har alltid försvarat Sagem mot alla dessa påhopp och skrattat gott för mig själv då dessa "lite finare" mobiler vandrat stigen mot de sälla jaktmarkerna långt tidigare än min kamrat.

Minnesmässan kommer att hållas i all enkelhet med nära och kära.
Vila i frid.

I ledsen man i Uppsala
vars mobil har gått i dvala
måste köpa en ny
men vill inte ty
för en ny man måste betala


PS. Jag behöver en ny vän, förslag?

4 Comments:

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    By Blogger Eugéne de Beauharnais, at 07 augusti, 2006 16:09  

  • Ack...här stavas det fel högt och lågt. Nåväl undertecknads försök att spinna vidare å spritkryddningen och en referens till salig telefonen

    En ung man i Lärdomens stad
    Ej längre voro så glad
    Hans mobil har avlidit
    Sedan den glidit
    Ned i ett vodkafyllt bad

    By Blogger Eugéne de Beauharnais, at 07 augusti, 2006 16:11  

  • Panasonic har en telefon som är jätteliten....den prukar smugglas in i fängelser av fångarna...man ser ut som Zoolander när man pratar i den.

    By Anonymous Anonym, at 07 augusti, 2006 16:55  

  • Zoolander? Det kanske skulle vara något, då lär det regna brudar. Inte för att det inte gör det nu....

    By Blogger Neggot, at 07 augusti, 2006 17:25  

Skicka en kommentar

<< Home