Saker jag ogillar

onsdag, augusti 02, 2006

Läsarinteraktion

Hr. Eugéne de Beauharnais har skrivit en limerick som jag tycker förtjänar att lyftas fram från kommentarerna.

Dessutom har jag tagit mig friheten att ändra den en aning så att den faller mig helt i smaken. Fult va?

"En kärlekskrank man från Puolitikasvaara
ansåg att kärlek rustik skulle vara
Hans plan var djärv
förförde en järv
nätt och jämt att han livhanken klara
"

Jag uppmanar även er andra att skicka in era alster. Det är kul att limericka!

3 Comments:

  • Här bjuder jag på några av mina limerickar, mycket nöje

    En kjolbeklädd dam i Borås
    Att hon bar detta plagg det förstås
    För när trycket blev stort,
    Ja, allt rann så fort,
    Hade byxan en gång gått i lås

    En säregen munk från Skanstull
    På nattvardsvin en gång blev full
    Och nedsänkt i bön,
    Gav han flåsande stön,
    Och bad: Herre! Ge mig ett knull

    En oskuldsfull dam ifrån Kinna
    Ville få hål på sin hinna
    Hon erbjöd katten sin fisk,
    Och ej utan risk,
    Sa hon, ta den och gör mig till kvinna!

    En ständigt pilks bonde i Hjo
    Lägrade en dag sin ko
    Och frugan såg på,
    Och gladde sig så,
    Tänkte, "nu får jag sova i ro"

    En fånge ifrån Montreal
    I duschen höll hårt i sin tvål
    För om han tappat det där,
    kunde någon bli kär,
    Och utnyttjat han och hans hål

    Hos en menstruerande dam ifrån Moseln
    Låg en snubbe med mycket i påsen
    Dennes världsbild blev skev,
    När kladdigt allt blev,
    Och det hamnade lingon i såsen

    By Anonymous Anonym, at 03 augusti, 2006 21:49  

  • Härre...

    By Blogger Hanna, at 04 augusti, 2006 10:50  

  • Ja jädrar, min favorit är nog Montrealkillen eller Kinnamön. Fan, nu fick jag inspirationen åter....

    By Blogger Neggot, at 04 augusti, 2006 12:21  

Skicka en kommentar

<< Home