Saker jag ogillar

fredag, juli 28, 2006

Parkinson är mitt nya namn

Syster min vet hur man skräms. Att informationen som skrämde mig var given i all välmening gör inte saken bättre. Ni som läst mitt inlägg om Restless legs vet att det kan vara ett tämligen irriterande inslag i livet. Nu verkar det som att roten till det onda har grävts upp. En brist på dopamin. Utmärkt, är min första tanke, nu kanske det kan komma ett läkemedel om mina bekymmer skulle förvärras (för idag är de inte speciellt allvarliga). Nästa tanke var desto mindre kul. Brist på dopamin -> kanske inte bara innebär restless legs -> vad finns det fler för sjukdomar som är resultatet av brist på dopamin -> Parkinsons!

Jag har ingen som helst lust att få Parkinsons, det låter trist värre.
Och inte blir det bättre av att Hanna, som ett plåster på såret, slänger ur sig:


"Det ena innebär INTE det andra, då kan du lika gärna få depression, eller nåt annat"


Så jag ska alltså ha restless legs, Parkinson och "nått annat" - inte konstigt att jag blir deprimerad på köpet då.

2 Comments:

  • http://www.viska.se/article1181.html

    Det där "nåt annat" skulle exempelvis kunna vara schizofreni, något de som umgås med dig en hel del bör finna högst sannolikt.
    Grattis.

    By Blogger Hanna, at 30 juli, 2006 15:15  

  • Tackar ödmjukast, nu känns det än bättre. Varför inte slänga in en dos benskörhet när vi ändå är igång?

    By Blogger Neggot, at 31 juli, 2006 20:14  

Skicka en kommentar

<< Home