Saker jag ogillar

torsdag, juni 15, 2006

Toalettskräck

Nu när jag ändå är inne på toalettspåret kan jag lika gärna berätta om en av mina värsta skräckkänslor - känslan av att tro sig ha glömt låsa toalettdörren på en offentlig toalett.

Det gäller dessa toaletter utan tydlig låsverifiering som tyvärr är rätt vanliga. Särskilt de där man låser genom att föra handtaget eller ibland en liten spak uppåt har en tendens att vara lite otydliga vad gäller detta.

Där sitter jag, helt blottad och utlämnad, och får plötsligt en oerhört stark känsla av att jag inte låste dörren. Jag kan för mitt liv inte komma ihåg om jag verkligen gjorde det eller inte och nu bara måste jag kontrollera hur det ligger till bara för att vara helt säker på att ingen kommer instormande. Då måste jag alltså på något sätt resa mig, hasa mig fram med byxorna kring benen och känna på handtaget vilket känns mer än lovligt dumt. Tänk om någon står och väntar utanför varpå de helt plötsligt ser handtagetet tryckas ner och givetvis tror att personen (jag) är klar och är på väg ut. Så är dock inte fallet utan jag tar min tid, försäkrad om att dörren nu är låst, och glider sedan så obemärkt jag bara kan ut från toaletten med hopp om att ingen har sett det där handtaget tryckas ner någon minut tidigare.

Jag tror tvångstankarna började en dag för tre-fyra somrar sedan när en jobbarkompis överraskade mig (och sig själv) med olåst dörr. Då hade jag visserligen redan uträttat mina behov och stod framför handfatet men pinsmhetskänslan fanns där likväl.

Någon som har ett tips för hur jag blir av med denna tvångstanke?

4 Comments:

  • Zoloft? Sobril? Remeron? Risperdal?Mirtazapin? Xanor? Zyprexa?
    Whatever you need, baby.

    By Blogger Hanna, at 15 juni, 2006 18:44  

  • Varför släppa demokratispåret?
    Jag gillar verkligen att läsa alla briljanta inlägg från SD:s försvarare.

    Ruben

    By Anonymous Anonym, at 16 juni, 2006 13:10  

  • Ja, det kanske kommer något till bara så att de får chansen att försvara sig. För det gör de så bra.

    By Blogger Neggot, at 16 juni, 2006 19:05  

  • folk som inte har lås på sin toalett ska man frysa tillgångarna på och skeppa dom till Guantanamobasen.

    By Anonymous Anonym, at 27 juni, 2006 23:21  

Skicka en kommentar

<< Home