Saker jag ogillar

torsdag, juni 01, 2006

"Sallad och vatten" på restaurang

"Jag tar en sallad tack. Och en vatten"

Det är inte utan att jag får lust att tvångsmata de små liven. Tjejer, för det är oftast tjejer, som beställer en nästintill obefintlig rätt med mindre än 1 kalori har jag vansinnigt svårt för. Inte nog med att de är patetiska, de förstör även min matlust genom sitt barnsliga beteende. Hur känns det att beställa in en svulstig förrätt följt av en överdådig huvudrätt samt en kaloribomb till efterätt när flickan mittemot sitter och petar bort de feta oliverna ur sin fisförnäma sallad? Se istället till att äta rejält (som en karl om ni så vill) och träna istället. Det mår både ni och jag bättre av.

Det påminner mig om en serie jag en gång läste. En halvrund kvinna uttalar glatt orden:
- Det är inte ofta min man ger mig komplimanger men idag vid matbordet sa han "det var fan vad du äter kärring!".

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home