Saker jag ogillar

torsdag, juni 01, 2006

God onytta

För att på sätt och vis återknyta till mitt förra inlägg vill jag här och nu ifrågasätta varför all god mat, med ett fåtal undantag, är onyttig. Finns det en gud är han en jävel (haha) på att skämta till det. Vad skulle han möjligtvis kunna ha för motiv att göra nyttig mat äcklig och tvärtom om det inte vore för att roa sig?
Att all mat sen blir godare av att dränka den i hejdlösa mängder med fett kan inte heller ha varit ett genidrag ur folkhälsosynpunkt från mannen med skägget.

När jag ändå ifrågasätter hans val och beslut kan jag passa på att ställa ett par frågor till. Hur stort är universum? Varför kan du inte låta mig vinna en miljon? Vem mördade Olof Palme? Hur snygg tycker tjejer att jag är i allmänhet? Varför finns Miljöpartiet? Varför finns det aldrig nog med eluttag i lägenheter?

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home