Saker jag ogillar

fredag, juni 09, 2006

Demokrati?

För att citera Johan Tornberg som när han spelade för Malmö IF uppe i Timrå får frågan vad han tycker om Timråklacken som hånat honom hela matchen.
"Det är inte mycket studiebidrag där inte"

Jag undrar jag om inte samma sak kan gälla tösen i artikeln Emma, 22: Därför är jag sverigedemokrat.

"Hemma i skivspelaren snurrar bland annat Lars Winnerbäck, Ultima Thule och Ulf Lundell."

Stackars, stackars Lars och Ulf, det kan inte kännas bra.

Förresten, är det bara jag som ser en slående likhet mellan SD-Emma och Patty & Selma från The Simpsons?

4 Comments:

  • Nja, Emma är lärarstuderande liksom jag själv. Du får allt hitta på något bättre argument än att hon skulle vara korkad eller outbildad - f.ö. ett ganska elitistiskt argument.

    Jag tycker inte att hon är särskilt lik Patty och Selma heller. Jag har för mig att hon röker rätt hårt, men där slutar nog likheterna.

    By Blogger Joakim Larsson, at 09 juni, 2006 09:13  

  • Emma röker inte alls såvitt jag vet.

    By Blogger Erik Almqvist, at 11 juni, 2006 03:53  

  • Till Joakim

    Det finns mig veterligt ingen forskning som entydigt visar att lärarstuderande skulle vara mindre korkade än alla andra (sannolikt inte heller motsatsen). Att man är lärarstuderande utesluter alltså inte - som jag ser det - att man kan var helt fel ute.

    Ruben

    By Anonymous Anonym, at 16 juni, 2006 12:53  

  • Nice colors. Keep up the good work. thnx!
    »

    By Anonymous Anonym, at 20 juli, 2006 20:57  

Skicka en kommentar

<< Home