Saker jag ogillar

torsdag, juni 15, 2006

Toalettlysen

Efter de små insticken om det ännu mindre SD och dess representanter så är det nu dags att gå vidare.

På följande sätt beträder jag toaletter:
1) Öppnar dörren.
2) Sträcker in handen och trevar efter lysknappen samtidigt som jag kliver genom dörren.
3) Hittar lysknappen och tänder ungefär i samma stund som jag stänger dörren bakom mig och låser.

Det är vid steg tre som det moderna samhället med sina lågenergilampor skrattar åt mig. Eftersom de tar cirka fem sekunder på sig att komma igång får jag stå där i bäckmörkret och känna mig dum och undra om det verkligen är en lågenergilampa eller om det helt enkelt kan vara så att den vanliga glödlampan är trasig? Ska jag öppna dörren igen och släppa in ljuset eller vänta i en-två sekunder till? Och om jag bestämmer mig för att öppna, hur ska jag hitta vredet?

Lågenergilampor kanske skonar naturen och sparar pengar men de tär på mitt psyke.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home