Saker jag ogillar

fredag, juni 30, 2006

VM:s roligaste startelva

Ok, jag vet, dagens inlägg har inget med något jag ogillar att göra. Jag sviker på sätt och viss mig själv men det kan inte hjälpas. Jag kunde helt enkelt inte motstå. Ungefär som jag inte skulle kunna motstå en parfym som doftade nyklippt gräs och tomater. Den tjej som doftar så gifter jag mig med.

Nåväl, idag har jag tagit fram VM:s "roligaste" startelva.

Jose Porras (Costa Rica)
Jacek Bak (Polen)
Loco (Angola)
Philipp Degen (Schweiz)
Kais Ghodhbane (Tunisien)
Kaká (Brasilien)
Gilles Yapi Yapo (Elfenbenskusten)
David Degen (Schweiz)
Love (Angola)
Robert Malm (Togo)
Razak Pimpong (Ghana)


Förbundskapten:
Leo Beenhakker (Trinidad & Tobago)

Några kommentarer:
Det kan anses lite fantasilöst att ta med två Degen i laget men det är enbart för att Bröderna Deg låter så kul.
Angolas Loco och Love bildar onekligen en lustig Helan och Halvan kopia.
Ghodhbane måste uttalas "Good bane" för att det ska bli skoj. En god baneman?
Kaka uttalas "svenskt" utan accent. Jag hade velat ha en Kaffe i startelvan för att få den komplett men man kan inte få allt.
Robert Malm får vara med bara för att han låter som en helt vanlig svensk från Säffle men spelar i Togo.
Under hela första halvlek mot Italien var jag övertygad om att Pimpong hette Ping Pong vilket förstås hade varit en höjdare men det får gå ändå.

5 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home