Saker jag ogillar

måndag, juli 24, 2006

Smeknamn genom åren

Lite smeknamn jag samlat på mig genom åren.

Torsten (Ett av mina mellannamn så det räknas väl knappt?) Högstadiet -> Nu
Tortellini (Torsten = pasta, logiskt) Högstadiet
Tottelani (Variant på ovanstående.) Högstadiet
Burtmeister (Rickards favorit.) 2004? -> Nu
Börje (Kallade min matteonda lärarinna mig vilket givetvis spred sig i klassen.) Gymnasiet -> Nu
Taz (Syrran och hennes kompis tyckte att jag såg ut som den Tasmanska djävulen i en gammal tecknad serie.) Högstadiet -> Gymnasiet
Björta (Syrran igen.) Så länge jag kan minnas
Totte (Kallade min första (obesvarade) kärlek mig.) Mellanstadiet -> Gymnasiet
Plyschbjörn (Broder Connys förslag som blev en succé inom vissa kretsar. Kanske min egen favorit, jag låter gullig.) 2005 -> Nu

Och sist men inte minst:
Snorbjörn fulgöling (Så valde en annan bror, Svenne, att kalla mig på ett gratulationskort för många år sedan. Tack för det.) Sällan använt, tack och lov.

Vilka bör jag behålla respektive försöka tona ned?

1 Comments:

  • Börta? Haha.. Så har jag aldrig kallat dig. Prova att lägga till ett J, som i bJörta.. /Syrran

    By Anonymous Anonym, at 24 juli, 2006 17:26  

Skicka en kommentar

<< Home