Saker jag ogillar

onsdag, augusti 23, 2006

Hurra för Palestina!




Den omröstning som pågått både länge och väl här på min enkla blogg är nu avslutad. "Vinnare" i omröstningen om Världens sämsta land blev Palestina som spurtade förbi Israel och stal deras tillsynes bergsäkra seger. Jag har försökt nå Yassir Arafat för en kommentar men han har inte gått att få tag på då han är död.

En annan minst lika intressant slutsats jag drar av detta resultat är att Afghanistan är världens bästa land eftersom de inte fick en enda röst (jag har läst 10p statistik så jag vet att man kan göra så). Tydligen vill bland annat 2% av Sveriges befolkning flytta till Afghanistan. Alternativt var det ingen som vågade rösta på dem med tanke på risken för vedergällning av Talibaner som kontrollerar all internettrafik (för det gör de, det har jag läst).

6 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home