Saker jag ogillar

torsdag, augusti 10, 2006

Badlakan

När jag fikade med min kvinnlig bekant S igår slogs min världsbild i spillror. Jag har alltid trott att vi män är lortiga svin som jämfört med kvinnor inte bryr oss nämnvärt om hygien och sådana triviala ting men efter gårdagens diskussion om badlakan är jag nödd och tvungen att ändra uppfattning. Jag berättade, rädd för att anses vara just äcklig och orenlig, att jag i snitt använder ett badlakan 3-4 gånger innan jag slänger det i tvätten. Till min stora förvåning blev S förvånad av motsatt anledning eftersom det visade sig att hon använde en och samma handduk mer än 10 gånger innan det var dags för tvätten. Så nu till frågan, vem av oss är normal och vem av oss är det inte?


Efter hur många användningar är det dags att tvätta badhandduken?
1 användning
2-4 användningar
5-10 användningar
Fler än 10 avändningar
Den behöver aldrig tvättas
  
Free polls from Pollhost.com

13 Comments:

  • 10 gånger är inte normalt alltså...Bläää!

    By Blogger Malin, at 10 augusti, 2006 11:31  

  • Nej, visst är det inte? Jag börjar misstänka att S är lite skum =)

    By Blogger Neggot, at 10 augusti, 2006 11:35  

  • Hallå? Det beror väl på hur smutsig man är?
    Björn gör helt rätt i att tvätta sina badlakan ofta, medan S säkert kan vänta ytterligare ett par användningar innan tvätt...

    By Blogger Hanna, at 10 augusti, 2006 12:29  

  • Jag måste ju hålla med S. Så för risk för att uppfattas som ännu vidrigare så skulle jag definiera 4-6 gånger som sjukt renligt!

    Skulle dessutom då kunna slänga in frågan om lakan. Hur ofta byter du dem Björn?

    By Anonymous Anonym, at 10 augusti, 2006 14:01  

  • Ehum, lakan säger du? Vad är det för information du fått och vartifrån? Jag hänvisar alla dessa frågor till min advokat.

    By Blogger Neggot, at 10 augusti, 2006 14:48  

  • Jag tvättar ca var 10:e dag. Då åker allt med. Oavsett om det behövs eller inte...

    By Blogger Aronson, at 10 augusti, 2006 20:12  

  • Alltså: vore det inte enklare om du svarade här? Det blir en liten konstig konversation för andra som läser annars... ;-)

    Men jag har ett sånt jobb att jag behöver rena skjortor. Dessutom tycker jag det är äckligt med lakan som inte tvättas oftare...

    By Blogger Aronson, at 10 augusti, 2006 20:27  

  • Jo tack, jag brukar svara här (som du ser), nu var det mest för att jag tog en sväng in på din blogg och glömde bort mig. Det ska aaaldrig hända igen, snälla förlåt mig =)

    By Blogger Neggot, at 11 augusti, 2006 07:59  

  • Okej, det får gå för den här gången, neggot. Men gör inte om det!

    ;-)

    By Blogger Aronson, at 11 augusti, 2006 09:31  

  • Neggot du vet att Aronson är gay va? Eeeh..

    By Anonymous Anonym, at 11 augusti, 2006 11:43  

  • Jo? Duschar inte de eller?

    By Blogger Neggot, at 11 augusti, 2006 11:48  

  • han stöter ju helt uppenbart på dig, och du köper det. haha

    By Anonymous Anonym, at 11 augusti, 2006 14:45  

  • aldrig! man är ju ren när man använder den...jösses ;)

    By Blogger Stefan, at 11 augusti, 2006 22:08  

Skicka en kommentar

<< Home