Saker jag ogillar

tisdag, augusti 08, 2006

Jimmy Nordin

En av Svensk friidrotts största bad boys har slagit till igen. Efter att ha misslyckats fullständigt (överraskad, någon?) i kulkvalet så brister det för stackars Jimmy Nordin och han super sig redlös. Men för alla er som inte förstår hur det kunde sluta så illa så vill jag meddela att det är bara ett steg i den långa trappan av tvivelaktiga beslut som Jimmy har tagit under åren. Redan som pojkspoling valde Jimmy att ställa sig i vägen för broderns släggkast och bröt helt sonika benet. Lika glad var Jimmy för det när han släpade runt sin kula med gipsat ben.

Lika glada var inte alla de som tvingades lyssna till Jimmys solokarriär som "artist". Med klassiska epos som "Ensam i min eka" har han gjort sig odödlig inom musikvärlden. Jag har sökt med blåslampa för att finna ett videoklipp där Jimmy framför denna öronbedövande visa men kan tyvärr inte leverera. Om någon vet vart ett sådant finns så meddela gärna mig. Det omdöme som bäst sammanfattar denna lyssnarupplevelse kläcktes på Jimmys hemsidas forum: "Jag lyssnade på din låt ’Ensam i min eka’ och undrar om jag kan få tillbaka de tre minuterna av mitt liv?".

Det är just på grund av den kastratsång Jimmy visar prov på som jag skulle vilja uppmana honom att inte spola kröken utan istället supa hårdaren än någonsin och då speciellt Whiskey. Han kommer förmodligen aldrig att blir någon Leonard Cohen men kanske, kanske att han kan ta sig upp på Eric Gadd-nivå vilket skulle vara ett enormt fall framåt (om än fortfarande hälsovådligt illa).

Vidare visar det sig att Jimmy, vid sidan om kulstötningen och musiken, gjort ett till minst sagt tveksamt val här i livet: försäljning av sexlesaker via sin hemsida. Det är något han motiverar så här: "Min förra flickvän ville ha en."
Jag kan inte undvika att få en bild av Jimmy med flickvän i sängen med diverse mer men aldrig mindre obskyra leksaker. Tack Jimmy, tack.

Fotot är taget av Niclas Hammarström och mer information finns på Aftonbladet.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home