Saker jag ogillar

torsdag, augusti 10, 2006

Pensionärsgrannar

Att grannar kan vara lite märkliga är ett välkänt faktum, vår nuvarande granne är ett exempel. Hon ser ut som en nersupen rysk kulstöterska och röker som en borstbindare. Om hon råkar ha lägenhetsdörren öppen i mer än 10 sekunder luktar hela trapphuset som ett krematorium. Att hon är en aning psykiskt labil gör inte saken bättre. Hon brukar stå och lura bakom sin dörr för att så fort hon hör fotsteg i trappen glida ut och få det att verka helt oavsiktligt. Väl öga mot öga börjar tiggandet. "Har du 20 kronor?", "Har du en cigarett?", "Har du socker?" Droppen var ändå när hon en, med studentögon sett, okristligt tidig morgon helt sonika klampar in i vår lägenhet och in i mitt sovrum för att tigga till sig valfritt ting. Nästintill paralyserad lyckades jag tvinga ut henne, givetvis utan att röra härket. Sedan dess låser vi alltid dörren om natten.

Pensionärer kan också vara lustiga grannar som följande ordväxling vittnar om.
*Knack, knack*
- "Hej"
- "Goddag, vill du vara så vänlig att sluta knacka i golvet så förfärligt?"
- "Vaddå knacka, jag går ju bara.."
- "Sluta med det då"

4 Comments:

  • Сам ты в сиську упитый.
    Фашист.
    Евла рассе.

    By Anonymous Anonym, at 10 augusti, 2006 10:44  

  • Dagens fundering..
    "hur hinner han skriva allt? det är ju flera inlägg/dag? gör han inget vettigt?" - Jossan

    Ja du Björn.. vad gör du egentligen under dagarna det undrar vi båda? Trodde du hade ett jobb att sköta:)

    By Anonymous Anonym, at 10 augusti, 2006 10:51  

  • Vilket slump att det är just dig, Kejsarinnan som jag skrev om alldeles nyss. Äckliga du som aldrig tvättar dina badlakan =) Och vad jag gör om dagarna? Tja, jobbet sliter kanske inte ut mig i alla fall. Men vad gör Jossan egentligen?

    By Blogger Neggot, at 10 augusti, 2006 11:24  

  • Unge Hr Torstensson:

    Det syntes undertecknad som att det finnes fler personer vilka ställa samma fråga som undertecknad. Det är dags för ett längre försvarstal.

    I övrigt en amusant så kallad post.

    By Blogger Eugéne de Beauharnais, at 10 augusti, 2006 12:47  

Skicka en kommentar

<< Home