Saker jag ogillar

måndag, september 18, 2006

Valspya

Ett: Jag har funnit att bristen på saker att göra har lett till att jag gör mindre samt har svårare att motivera mig till att göra saker. Ett slående exempel är bloggen som uppdaterades friskt under den tid jag hade ett jobb att sköta. Nu har jag inget jobb att sköta och har helt plötsligt inte alls lika stor lust att uppdatera min blogg även om tiden finns i (minst) lika stor omfattning som förut.

Två: Hår under armarna på tjejer är bland det värsta jag vet. Det kvalar in på samma plats som slask i diskhon och ett flertal insekter. Jag är en förtryckande manschauvinist.

Tre: Allt är inte vad det synes vara.
- Björn: Vad ska jag skriva om i bloggen?
- Fredrik: Skriv om valspyor.
- Björn: Aha...hur tänkte du nu?
- Fredrik: Jag vet inte. Riktigt.
- Björn: Vad är en "valspya"?
- Fredrik: Lämningarna av ett vattenlevande däggdjur som vomerat....
- Björn: Aha, jag trodde du menade val som i valet igår.
- Fredrik: Nej, det är lite för förutsägbart.
- Björn: Ja...det har du onekligen rätt i.

En valspya är inte så trivialt som man vid första anblick kan tro. En högst ovetenskaplig efterforskning medelst det världsomspännande nätverket Internet ger en oanad inblick i en valspyas komplexa natur. Bland annat visar det sig att ett av de ämnen som förekommer i en valspya används för att framställa parfymer. Tydligen en lönsam affär att samla på valspyor, något som norska valjägare säkert vet allt om. Som att det inte räckte med oljan....

3 Comments:

  • Det är gott att se att unge Hr Torstensson är tillbaka å det så kallade internätet. Undertecknad kan även som kuriosa nämna att vi numer äro landsmän å den Norrländska Nationen då man har lämnat det småländska tyranniet å St Larsgatan

    Man kan även erbjuda råd till den förvirrade unge Herrn, i fall han önskar lämna det skvaderska mörkret för ljuset i Birkarlarna

    By Blogger Eugéne de Beauharnais, at 20 september, 2006 15:51  

  • Hahaha. Jo. Erbjuda kan man ju...

    By Blogger Hanna, at 20 september, 2006 17:21  

  • iiiiiiiiaaahhhhhiiiiii.

    skriv nu. för fan.

    By Anonymous Anonym, at 28 september, 2006 15:18  

Skicka en kommentar

<< Home