Saker jag ogillar

torsdag, juli 19, 2007

Topp 10 Sophie Zelmani

Sophie Zelmani är en av mina bästa artister, ja man kan nästan säga att jag är lite förälskad i henne. Eller rättare sagt i hennes spröda stämma och blyga framtoning. Och vilka låtar hon gör, här är de 10 bästa.

1 Stay with my heart
2 Going home
3 Time to kill
4 Losing you
5 Happier man
6 Sing and dance
7 Nostalgia
8 Dream gets clear
9 To know you
10 Travelling

Nästan alla hennes låtar är sådana att man börjar frysa lite, får gåshud och känner sig lite deprimerad. Speciellt "Stay with my heart", den mår jag ibland nästan dåligt av att höra, det måste vara ett tecken på en bra låt.

3 Comments:

  • Det finns all anledning att tro att jag är en nybörjare när det gäller Zelmani då jag säger att min favoritlåt med henne är "Yes i am" men så är icke fallet alltså.

    Fantastisk musiker den där Sophie.

    By Blogger Gustav, at 20 juli, 2007 16:18  

  • Måhända att hon har en sexuell utsrålning, men sjunga kan hon inte.

    By Blogger Hanna, at 21 juli, 2007 13:41  

  • Hanna, att höra dig tala om musik är som att höra en nomad boende i Sahara tala om ishockey.

    Gustav, jag har lyssnat in mig lite mer på den nu. Refrängen, "lala:andet", gör hela låten. Det är inte omöjligt att den hade kunnat få en 8:e plats...

    By Blogger Neggot, at 22 juli, 2007 23:06  

Skicka en kommentar

<< Home